Ακαδημαϊκό Έτος 2024-2025

Πρόγραμμα Μαθημάτων | Eαρινό Εξάμηνο

Διαδικτυακά Μαθήματα
Εαρινό Εξάμηνο

Ώρες Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή
18:00 – 21:00 Λεπτομερειακός Σχεδιασμός
(Σκουρμπούτης, Μπίσας, Κορώνης, Παπακωστόπουλος Παπανίκος, Βάλσαμος, Μπάιλας, Ζαχαρόπουλος)
Μάρκετινγκ και Οικονομική Αποτίμηση Σχεδίου
(Ε. Ρηγοπούλου)


Εξεταστική Περίοδος
16/06/2025 – 20/06/2025
Αίθουσα «Παρθενώνας» – Πρώην Α’ Γυμνάσιο Σύρου

Ώρες Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
18/06/2025
Πέμπτη
19/06/2025
Παρασκευή
18:00 – 21:00 Λεπτομερειακός Σχεδιασμός
(Σκουρμπούτης, Μπίσας, Κορώνης, Παπακωστόπουλος Παπανίκος, Βάλσαμος, Μπάιλας, Ζαχαρόπουλος)
Μάρκετινγκ και Οικονομική Αποτίμηση Σχεδίου
(Ε. Ρηγοπούλου)

Εβδομαδιαία Περιγραφή Μαθημάτων

Διδακτική Ενότητα Περιγραφή
01 – φυσική παρουσία 3h Παρουσίαση μαθήματος, εκφώνηση εργασίας, διαχωρισμός ομάδων.
02 – φυσική παρουσία 3h Προκαταρκτική ανάλυση αγοράς / αντικειμένου σχεδίασης. Brainstorming ευκαιριών.
03 – τηλεδιάσκεψη 3h Αξιολόγηση ευκαιριών/briefs. Προκαταρκτικές ΠΣ.
04 – τηλεδιάσκεψη 3h Αξιολόγηση τελικού Brief, Χρηστών, Πλαισίου. Αξιολόγηση προκαταρκτικών ΠΣ.
05 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αξιολόγηση Ιδεασμού, επανεξέταση marketing.
06 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αξιολόγηση 3Χ Concept, επιλογή ενός.
07 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αξιολόγηση τελικού Concept/πρωτοτύπων, έναρξη προκαταρκτικού σχεδίου.
08 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αξιολόγηση Προκαταρτκικού Σχεδίου, 3D Modeling.
09 – τηλεδιάσκεψη 3h  Επιλογή υλικών και μηχανικών φορτίσεων για όλα τα τμήματα του αντικειμένου.
10 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αποτελέσματα μηχανικής ανάλυσης.
11 – τηλεδιάσκεψη 3h  Αρχές Σχεδιασμού για κατασκευή
12 – φυσική παρουσία 3h  Αξιολόγηση Σχεδιασμού για κατασκευή.
13 – φυσική παρουσία Παρουσιάσεις εργασιών.
Διδακτική Ενότητα Περιγραφή
01 – φυσική παρουσία 3h Εισαγωγή στο Στρατηγικό Marketing.
02 – φυσική παρουσία 3h Βασικές διοικητικές αποφάσεις ΜΚΤ που συνδέονται με την μεγιστοποίηση της Αξίας του προσφερόμενου «προϊόντος».
03 – τηλεδιάσκεψη 3h Βασικές διοικητικές αποφάσεις ΜΚΤ που συνδέονται με την μεγιστοποίηση της Αξίας του προσφερόμενου «προϊόντος».
04 – τηλεδιάσκεψη 3h Έρευνα ΜΚΤ: Στρατηγικό εργαλείο στον εντοπισμό Αξίας.
05 – τηλεδιάσκεψη 3h Συμπεριφορά καταναλωτή / πελάτη / χρήστη.
06 – τηλεδιάσκεψη 3h Στρατηγικές αποφάσεις ως προς τα 7ps οι οποίες μεγιστοποιούν την αντιλαμβανόμενη Αξία.
07 – τηλεδιάσκεψη 3h Στρατηγικές αποφάσεις ως προς τα 7ps οι οποίες μεγιστοποιούν την αντιλαμβανόμενη Αξία.
08 – τηλεδιάσκεψη 3h Brand & Brand Equity  [Brand Valuation & Customer-based Brand Equity].
09 – τηλεδιάσκεψη 3h Brand & Brand Equity  [Brand Valuation & Customer-based Brand Equity].
10 – τηλεδιάσκεψη 3h Παρούσα και Μελλοντική Αξία προσφερόμενου «προϊόντος» και Μάρκας.
11 – τηλεδιάσκεψη 3h Παρούσα και Μελλοντική Αξία προσφερόμενου «προϊόντος» και Μάρκας.
12 – φυσική παρουσία 3h Μελέτη περίπτωσης.
13 – φυσική παρουσία 3h  Παρουσίαση εργασιών.
Διδακτική Ενότητα Περιγραφή
01 – φυσική παρουσία 3h  Εισαγωγή στο αντικείμενο και τους στόχους του μαθήματος: Βασικές έννοιες και ορισμοί.
02 – φυσική παρουσία 3h  Πηγές Καινοτομίας:
a. Καινοτομία και Δημιουργικότητα
b. Ο ρόλος του χρήστη στη καινοτομική διαδικασία
03 – τηλεδιάσκεψη 3h  Η καινοτομία ως επιχειρησιακή διαδικασία.
04 – τηλεδιάσκεψη 3h  Η διαχείριση της Ε&Α.
05 – τηλεδιάσκεψη 3h  Η διαδικασία Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.
06 – τηλεδιάσκεψη 3h  Μεταφέροντας την Καινοτομία στην Αγορά.
07 – τηλεδιάσκεψη 3h  Η Δυναμική των κλάδων και των αγορών.
08 – τηλεδιάσκεψη 3h  Προστασία της Καινοτομίας.
09 – τηλεδιάσκεψη 3h  Τεχνολογικά πρότυπα και η οικονομική τους σημασία.
10 – τηλεδιάσκεψη 3h  Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα:
a. Επιχειρηματικά μοντέλα
b. Ανοικτή καινοτομία
11 – τηλεδιάσκεψη 3h  Η καινοτομία στην Ελλάδα: Η εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων.
12 – φυσική παρουσία 3h  Σύνοψη – Παρουσιάσεις εργασιών.
13 – φυσική παρουσία 3h  Σύνοψη – Παρουσιάσεις εργασιών.
Διδακτική Ενότητα Περιγραφή
01 – φυσική παρουσία 3h  Εισαγωγή – ιδιότητες υλικών
02 – φυσική παρουσία 3h  Ιδιότητες υλικών
03 – τηλεδιάσκεψη 3h  Διαγράμματα – μεθοδολογία επιλογής
04 – τηλεδιάσκεψη 3h  Μελέτη περιπτώσεων
05 – τηλεδιάσκεψη 3h  Πολλαπλοί περιορισμοί και αντικρουόμενοι στόχοι
06 – τηλεδιάσκεψη 3h  Υλικό και σχήμα διατομής (Υβριδικά υλικά)
07 – τηλεδιάσκεψη 3h  Υβριδικά υλικά
08 – τηλεδιάσκεψη 3h   Αρχέγονη μορφοποίηση
09 – τηλεδιάσκεψη 3h Βασικές αρχές μηχανικών διαμορφώσεων
10 – τηλεδιάσκεψη 3h Εργαλειομηχανές διαμόρφωσης (Διαμόρφωση επίπεδου ελάσματος)
11 – τηλεδιάσκεψη 3h Διαμόρφωση συμπαγούς υλικού (Εισαγωγή στις μηχανουργικές κατεργασίες)
12 – φυσική παρουσία 3h Εισαγωγή στις μηχανουργικές κατεργασίες
13 – φυσική παρουσία 3h  Αρχές της κοπής – Εργαλεία, υλικά και εργαλειομηχανές​
Διδακτική Ενότητα Περιγραφή
01 – φυσική παρουσία 3h Εισαγωγή στο αντικείμενο και τους στόχους του μαθήματος: Βασικές έννοιες και ορισμοί
02 – φυσική παρουσία 3h Η σχέση της σχεδίασης – αειφορίας
03 – τηλεδιάσκεψη 3h Μοντερνικότητα, η πηγή της μη-αειφορίας
04 – τηλεδιάσκεψη 3h Μετά-μοντερνικότητα και η έννοια της μετάβασης
05 – τηλεδιάσκεψη 3h Τετραπλή τελική γραμμή (quadruple bottom line). Δομικές αρχές της αειφόριας. Παραγωγή νοήματος από τη σχεδίαση.
06 – τηλεδιάσκεψη 3h Φυσικός Καπιταλισμός (Natural capitalism)
07 – τηλεδιάσκεψη 3h Cradle 2 Cradle/ Design for the Circular Economy
08 – τηλεδιάσκεψη 3h Natural Step
09 – τηλεδιάσκεψη 3h Biomimicry
10 – τηλεδιάσκεψη 3h Design for the developing world
11 – τηλεδιάσκεψη 3h Social innovation
12 – φυσική παρουσία 3h Παρουσιάσεις εργασιών
13 – φυσική παρουσία 3h Παρουσιάσεις εργασιών